Hotels.com offentligører nu resultater fra Destination: Football – en analyse af fodboldrejsetendenser gennemført af Expedia Group. Den afslører, hvor langt danske fans vil gå i fodboldens navn:.
Og det er faktisk forholdsvis langt. Resultaterne er som følger:
Fodbold over fødselsdage:
17 % af danske fodboldfans siger, at de er gået glip af en fødselsdag for at overvære en fodboldkamp, mens 4 % tilstår, at de er gået glip af et bryllup
Sex må vente:
48 % af danske 20-40 årige foretrækker en fodboldkamp frem for sex
Finale frem for fødsel:
1 % af danske mænd ville springe fødslen af deres eget barn over, hvis de kunne komme til UEFA Champions League-finale
Tørlagt i en måned:
60 % af danske 20-40 årige ville gerne tage måned uden alkohol for at overvære en fodboldkamp.
Flere er gået glip af fødselsdage (17 %), jubilæer (4 %) og endda bryllupper (4 %) for at overvære fodboldkampe. Fodboldfans har bemærkelsesværdigt klare prioriteter, da fx 25 % har pjækket fra jobbet for at se Ronaldo, Messi & Co trylle med bolden #sorrynotsorry. I øvrigt tager de kvindelige fodboldfans sporten mindst lige så seriøst som mændene, da 6 % af dem sammenlignet med 5 % af mændene planlægger ferier og rejser i forbindelse med fodboldkampe.
Udeblivelse fra et enkelt bryllup eller en forældreaften (7 %) en sjælden gang kan måske undskyldes, men 4 % af dedikerede fans ville også gå glip af deres egen årsdag, mens 2 % ville droppe deres EGET bryllup og 2 % ville springe deres eget barns fødsel over til fordel for en live fodboldkamp …#inthedoghouse. Og kærligheden til spillet stopper ikke her. Netflix og hygge er et overstået kapitel for 48 % af de 20-40 årige, som godt vil bytte lidenskab, passion og tæt sofahygge med en live kamp, hvor favoritholdet står for lidenskaben. Samme aldersgruppe er åbenbart meget dedikerede, når deres hold skal på banen, for hele 60 % siger, at de vil give alkohol det røde kort en hel måned for at kunne se fodbold.
Det er måske ikke så overraskende, at fodboldfans er parate til at springe over fødselsdage, bryllupper og begravelser, når de i gennemsnit skal overvære seks kampe pr. sæson, hvoraf to er på udebane. Der er sågar nogle meget målrettede fans – 3 % – som oplyser, at de overværer over 31 kampe hver sæson!
Adam Jay, der er koncerndirektør for Hotels.com, siger:
"De dedikerede fans' engagement i deres hold er rent ud sagt forbløffende. De følger holdet over alt, og så må fester som årsdage, jubilæer og bryllupper vente til en anden gang. Med Hotels.com Rewards belønner vi de trofaste fodboldfans og giver dem en fri overnatning for hver 10 overnatninger. Kort sagt: Vi belønner loyalitet med loyalitet!"
Da vi ved, at fodboldfans ofte rejser til udekampe og gennemsnitligt bruger to dage på hver destination, har de også fortjent at få noget retur som belønning for deres engagement. Med Hotels.com Rewards kan supportere optjene overnatninger, mens de sover. For hver 10 overnatninger kan du optjene en overnatning som belønning**.