Derfor er email markedsføring en rigtig god investering

Foto: Shutterstock

Annoncørbetalt indhold

Email markedsføring er en måde, hvorpå du kan målrette reklame og opmærksomhed til dine kunder og øge dine salg. Det er nemlig lige præcis mailen, som danskerne med sikkerhed tjekker flere gange dagligt, og mange vil endda også foretrække, at det er her, de får deres reklamer, frem for i fysisk form. Det giver dig som virksomhed mulighed for at sende markedsføring, der både er en fordel for dig og dine kunder. Email markedsføring er også det, der mere traditionelt bliver omtalt som nyhedsbreve og kan fortælle en historie til modtageren, samtidig med at skabe relevans i forhold til tilbud eller produkter du gerne vil sælge. Er du ikke selv en haj til at skrive nyhedsbreve, så er Poetype.dk en af de virksomheder, som er eksperter på lige præcis dette område, og som kan hjælpe dig i mål med content baseret email markedsføring, der kommer til at kunne ses på dit salg. 

Det er en god investering at lave relevant email markedsføring

Hvis du får skrevet de rette nyhedsmails på en sådan vis, at det relaterer til dine kunder personligt, så kan du være helt sikker på, at det vil kunne ses på dit salg i din virksomhed for de ydelser eller produkter, du ønsker at sælge. Det er en billig løsning på smart reklame, hvor du selv ejer kanalen, kontrollerer indholdet og hverken skal betale for antal visninger eller publiceringsomkostninger. Det ses at være op til 40 gange mere effektivt til at holde på dine kunder, og mere end 60% af de køb, der foretages online, er i dag som direkte følge af et nyhedsbrev. Det at investere i professionelle skribenter, der kan hjælpe dig med at kreere dine relevante email markedsføring, er derfor en god investering for din virksomhed. 

Sørg for at lave et nyhedsbrev der er genkendeligt 

En af de ting, der er vigtigst for dine kunder, er, at de kan genkende din virksomhed. Både når det kommer til email markedsføring og i den virkelige verden. Derfor skal du gerne have opsat en skabelon for dit nyhedsbrev, der gør, at dine kunder møder en personlig mail, som er genkendelig. Har de allerede købt via dit nyhedsbrev før, eller mødt gode tilbud der, så er der større sandsynlighed for, at de vil klikke sig videre til din virksomhed, hvis de modtager email markedsføring, der er genkendelig. 

Lav din egen statistik på dine kunders færden via nyhedsbrevet 

Når du opsætter et nyhedsbrev, så findes der måder, hvorpå du kan tracke og lave statistik på den effekt, det har overfor dine kunder. Det er først og fremmest en mulighed for at måle dine salg gennem nyhedsbreve, men det er også en mulighed for at se, der hvor du kan blive bedre og lave endnu mere virksomme nyhedsbreve. Således kan du med tiden målrette dit content til dine kunder og finde frem til den løsning af email markedsføring, der er passende til både dig og dine kunder, så du opnår størst mulig succes til videre salg.